יום חמישי, 21 במאי 2015

להטוטי המס של מר כחלון

מיומנו של אדם שפוי מאוד #001


להטוטי המס של מר כחלון

לפעמים זה נראה כאילו שרי האוצר האחרונים שלנו מתרכזים כל כך בלהלהיב את קהל הבוחרים שלהם (במקרה שלנו הציבור הישראלי), עד כדי כך שהם שוכחים להפעיל את השיקולים הנכונים ולחבר 1+1.


ג׳אגלינג בקרקס, מכירים? נסו לחשוב על זה בצורה של מיסים. שינוי מס על דירות להשקעה, הקפאת שכ״ד וכו׳. כל אלו לא יותר מקוסמטיקות שנועדו לכסות כשלים מהותיים וטראגיים, עד כדי להוביל אותנו לאסונות כלכליים.
מישהו פעם שאל את עצמו, מדוע לעזאזל לא ממנים שר אוצר שאולי מבין בכלכלה? מדוע אין רף מסוים, השכלה מסוימת, שעל כל שר אוצר לעבור, לפני שהוא נכנס לכותלי המשרד? 

בכל מקרה, ג׳אגלר או להטוטן בחלופתו העברית, משתמש בכליו על מנת להרשים את הקהל ולשמוע קולות עידוד ותשואות. על הציבור להבין כאן שהוא לא יותר מקהל פשוט בקרקס שמוחא כפיים לפעולות כלכליות שאין הוא מבין בכלל את משמעותם. לצאת בכאלו הצהרות דמגוגיות בכדי לסבר את אוזנו של הציבור שחושב שהצעדים באים לטובתו, פשוט לא נכון ולא צודק. עוול, כבר אמרנו?



הבעייתיות עם הצהרותיו הרבות של מר כחלון, לעתיד שר האוצר הבא, היא עצם ריבוי הצהרותיו.

עוד לפני שדרך בתפקידו הבא, פיזר שלל הבטחות וכיסופים לדרכו החדשה ולשינויים הצפויים מפעילותו בתפקיד שר האוצר. 
אני שואל את השאלה, האם שר האוצר דאז,  כיום שר המודיעין, יובל שטייניץ, שתפעל נפלאות כשר אוצר, שניהל את המשבר ב2008 בצורה הטובה ביותר כשעוד איכשהו (להפתעת שאר העולם), הצלחנו לא רק שלא להיפגע אלא גם לצמוח ממנו, האם גם הוא פיזר שלל הבטחות? 
מר כחלון היקר, בוא תיכנס קודם כל לתפקיד. רתום קודם כל את הסוסים ולא את העגלה ועשה טובה, פשוט תתנהל כשר אוצר טוב, תדע להימנע ממשברים אשר ככל הנראה ילוו את הכלכלה העולמית בכלל והישראלית בפרט ואל תפזר צ׳קים ללא כיסוי. 
עם ישראל כבר האמין לך והסכים להעניק 10 מנדטים לך ולמפלגתך. אל תאכזב אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה